project Beschrijving

BMW De ligger R9T

Originele motor: BMW R NINET
Bijnaam: De ligger R9T

 

Het verhaal:

De bouw van de BMW The Girder R9T begon met een vraag. In plaats van ons een motor te leveren, vroeg de klant ons: 'Welke motor willen jullie bouwen? Verras me!'. Dat is een andere manier om aan een custom build te beginnen, maar omdat we altijd in zijn voor een uitdaging, begonnen we vol goede moed.

Op het eerste gezicht niet onder de indruk
Om eerlijk te zijn: toen we met een complete voorraad BMW R9 kwamen, was onze klant er op het eerste gezicht niet enthousiast over. Maar toen we onze ideeën deelden en onze tekeningen en Photoshop-modellen lieten zien, draaide hij zich helemaal om! Op papier hebben we de R9T volledig getransformeerd tot een extreem ogende custom bike. Geen standaard carrosserie en tank meer. Zelfs de standaard voorvork was weg!

Hard en snel
We dachten dat als we de kans kregen, we er gewoon voor moesten gaan, en gingen design-gek! Ons doel was om een ​​futuristische en gemeen ogende fiets te bouwen, met behoud van de rijeigenschappen. Het soort fiets dat we wilden bouwen, is bedoeld om hard en snel op te rijden! Als je zo wilt rijden, zijn de vering en de voorvork zeker belangrijke onderdelen.

10 kilo lichter!
We hebben de op maat gemaakte vork in liggerstijl zelf ontworpen, maar alleen het uiterlijk is niet voldoende. Dus wendden we ons tot onze vrienden op wimoto om de geometrie te laten werken. We hebben ook op maat gemaakte Wilbers-vering in de voor- en achterkant gemonteerd, dus deze fiets handelt als een droom! Het is geweldig om de voorvork van de ligger tijdens het rijden te zien werken, omdat de hele voorkant beweegt. Je zou denken dat de voorkant van de ligger veel extra gewicht toevoegt aan de voorkant, maar in werkelijkheid is hij 10 kilo lichter dan standaard!

Karton en tape
De gastank en carrosseriepanelen van de Girder R9T zijn handgemaakt van aluminium. We hebben eerst de hele body gemaakt van karton en tape! Dit was een geweldige manier om te zien of we de algemene lijnen leuk vonden en veranderingen snel door te voeren. We hebben op deze manier meerdere tanks gemaakt, ondanks de grote hoeveelheid werk. Onze overtuiging is immers: als het beter kan, moet je het beter maken! Toen we eindelijk tevreden waren met het uiterlijk, hebben we de volgende stap in de bouw gezet. Er is veel gehamerd, gewalst met Engelse wielen en gelast om de tank en de rest van de carrosserie te maken. Door de Motogadget speedo een prominente plaats in de tank te geven, konden we de voorkant schoon houden. Ook het staartstuk is volledig met de hand gemaakt en op een custom achterwerk gemonteerd en afgewerkt met een handgemaakte leaderseat. Om de motor af te maken hebben we een LED-koplamp achter de voorkuip geplaatst en een achterlicht op maat gemaakt van acryl en LED's.

De perfecte kleur
Het schilderen van de motor in verschillende zwarte afwerkingen (glans, halfglans, mat) was ook een uitdaging, omdat de carrosserie een aantal zeer scherpe hoeken had. Deze moesten echt recht zijn om het er perfect uit te laten zien. We denken dat we de perfecte kleur hebben gekozen voor deze gemene fiets.

Het resultaat
Wij als Moto Adonis zijn erg trots op hoe de BMW R NINET is geworden! We bouwen custom motorfietsen sinds 2012, maar we denken graag dat we deze stap hebben gezet!

Voorvork: op maat gemaakte ligger
Ophanging: op maat gemaakt wilbers vering voor en achter
Tank en carrosserie: handgemaakt volledig aluminium
Verlichting: op maat gemaakt achterlicht en LED-koplamp
Uitlaat: maatwerk RVS MAD uitlaat.
Ecu opnieuw toewijzen: Door Tovami

Motoruitrusting in foto's en film: Jack Revit Crosby, Jeans Revit Brentwood SF. Helm en bril – Roeg Peruna

Credits: Fietsontwerp door Moto Adonis – Arthur Renkema, Job Leussink en Daan Borsje. Bekleding: Miller kustom bekleding. Carrosserie: Gerard Kramer. Foto's: Mark Meisner. Gefilmd: Diep gedurfde studio. Productie en copyright © – Moto Adonis Motorcycles bv

Inhoud vrij te delen (geen wijziging) onder voorwaarden van vermelding Moto Adonis met link naar social (Instagram: @moto_adonis) en website (MotoAdonis.com).

In de media (kleine selectie).
Pipeburn-artikel.
Playboynovember 2021
Fietsbrouwers

Deel deze motorfiets!

Enkele van onze andere projecten